Utskrift från Malmö högskolas webbplats www.mah.se

Så söker du jobb hos oss

Studenter utanför Niagara

För att söka en anställning på Malmö högskola ansöker du antingen genom vårt  rekryteringssystem eller skickar din ansökan via epost. Det framgår tydligt i annonserna på vilket sätt du ska ansöka.

För annonser via rekryteringssystemet fyller du i ett ansökningsformulär, svara på eventuella frågor samt bifogar efterfrågade bilagor. För övriga annonser följer du instruktionerna i den specifika annonsen. Observera att din ansökan måste ha inkommit till Malmö högskola senast sista ansökningsdag. 

Malmö högskola tillämpar kompletteringstid endast vid undantagsfall och då framgår det tydligt i annonsen. När du registrerat din ansökan kommer en bekräftelse till din e-postadress att vi mottagit ansökan.

Bedömning av din ansökan

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i din ansökan noggrant samt bifoga efterfrågade handlingar.

Frågor om innehållet i den utlysta anställningen

Om du har frågor om den utlysta anställningen, var vänlig kontakta någon av de angivna kontaktpersonerna i den specifika annonsen.

Så söker du jobb hos oss

Logga in eller registrera dig för att komma till dina sidor och tidigare påbörjade ansökningar. Väljer du att söka tjänsten direkt från annonsen registreras du även då som ny användare.

Om du inte har något konto finns två alternativ:

  1. Skapa ett konto med samma e-postadress som du angett i ansökan. När det är klart kan du redigera ansökan via kontot enligt instruktionen ovan. Detta alternativ rekommenderas.  
  2. Klicka på knappen "Ansök" i annonsen och fyll i samma e-postadress som du använde vid ansökan, samt alla övriga uppgifter. Din ansökan kommer därmed att uppdateras med denna information.

Ett användarkonto ger överblick

Det går snabbt att skapa ett användarkonto. När du har ett konto slipper du fylla i dina personuppgifter varje gång du vill skicka in en ansökan. På kontot får du också överblick över dina ansökningar och de eventuella meddelande vi har skickat till dig via systemet. Meddelandet skickas även till din e-postadress, så du behöver inte bevaka kontot.

Du kan också skapa ett konto i efterhand. Så länge du anger samma e-postadress som du har använt i ansökan syns även tidigare information på kontot.

Uppdatera ansökan

Du kan uppdatera din ansökan så länge ansökningstiden pågår. Om du har ett konto loggar du in där och klickar på "Redigera" vid länken till aktuell ansökan och genomför de uppdateringar du vill göra. Bekräfta ändringarna genom att klicka på knappen "Registrera".

Om du vill göra ändringar i ett bifogat dokument, uppdaterar du först dokumentet på din dator. Därefter laddar du upp det nya dokumentet. Då ersätts den gamla filen. När du har laddat upp den rätta bilagan klickar du på "Registrera" och då uppdateras ansökan.

Håll dina kontaktuppgifter aktuella

För att vi ska kunna nå dig är det viktigt att du håller dina uppgifter aktuella. Om du inte har ett konto, mejla förändringen till ansvarig personalhandläggare. Om du har ett konto loggar du in och uppdaterar informationen. Om du har bytt e-postadress loggar du in med den gamla adressen och ändrar till den nya.

Tekniska problem

Om det uppstår tekniska problem i samband med din registrering av ansökan, var vänlig kontakta jobb@mah.se.

Till våra lediga anställningar

Senast uppdaterad av Toft Stade