Utskrift från Malmö högskolas webbplats www.mah.se

Inköp av IT-produkter

Inköpsavdelningen på IT jobbar med inköp och uthyrning av IT-produkter. Från och med 1 januari 2017 hyr IT avdelningen ut din arbetsplats. Detta gäller inte befintliga arbetsplatser utan endast nyförvärv. Då detta är ett nytt tillvägagångssätt att hantera utrustning har vi valt att börja med datorer och dess tillbehör. Övrig utrustning köps fortfarande in på ordinarie vis.

Låna över dagen

Som personal kan du låna all slags teknikutrustning som finns tillgänglig för studenterna genom teknikutlåningen. T ex. adaptrar, dator, mikrofoner, kameror och diktafoner m.m. Läs mer på mah.se/Teknikutlaning och beställ via deras bokningssystem.

Vid akuta fall kan du även låna diverse utrustning  (datorer och adaptrar m.m.) i receptionen på Niagara och Gäddan.

Hur beställer jag IT-utrustning?

Beställningar kan göras via IDService eller genom att skicka mail till inkop@mah.se

I menyn till höger hittar du våra datorpaket, telefonpaket och annan utrustning som är vanligt förekommande. Givetvis kan du beställa annan utrustning som inte är presenterad på dessa sidor. 

Om du skickar din beställning via mail glöm inte ange följande information:

  • Konteringssträng (kostnadsställe/aktivitet/objekt/verksamhetsgren)
  • Slutanvändare
  • Eventuell placering
  • Eventuell programvara utöver grundinstallation (namn och version) samt om licens för denna finns
  • Ska gammal utrustning skrotas?

Kontaktpersoner för IT-inköp är Peter Nilsson och Katrin Cederholm som gärna svarar på frågor och kan ge dig rådgivning gällande val av produkt.